Dlaczego warto monitorować funkcjonowanie sklepu internetowego

E-commerce to branża, w której awarie i usterki serwisu przekładają się na wymierne straty w bardzo bezpośredni sposób.

Gdy sklep internetowy jest niedostępny lub nie działa prawidłowo:

  • tracisz zamówienia, które zostałyby złożone w tym czasie
  • marnujesz budżet reklamowy na przyciąganie użytkowników, którzy nie mogą dokonać zakupu
  • szkodzisz wizerunkowi, ryzykując, że użytkownicy, którzy zauważą awarię, nie powrócą do Twojego sklepu
  • może to mieć negatywny wpływ na pozycję Twojej witryny w Google (w przypadku długotrwałych problemów).

Jak ograniczyć straty?

Nie można uniknąć problemów z funkcjonowaniem sklepu, ponieważ istnieje wiele potencjalnych przyczyn niespodziewanych awarii, których nie da się przewidzieć. Należą do nich chociażby fizyczne uszkodzenia urządzeń, przeciążenia, awarie systemu, błędy aplikacji, błędy ludzkie itp.

Możliwe jest jednak zminimalizowanie czasu reakcji na awarię – za pomocą systemu monitorowania, który natychmiast powiadomi cię o wykryciu problemu. Dowiesz się o niedostępności całej witryny przed jej użytkownikami – znajdziesz również usterki, których mógłbyś nie zauważyć od dłuższego czasu

Zalety monitorowania strony

Dodatkową korzyścią z monitorowania dostępności jest możliwość korzystania z danych monitorowania w celu uzasadnienia roszczeń wobec dostawcy usług hostingowych w ramach.

Co monitorować w sklepie

  • Dostępność

Jest to podstawowa funkcja monitorowania i co do zasady powinna być monitorowana w odstępach nie krótszych niż 1 minuta. Polega na sprawdzeniu odpowiedzi serwera i czasu reakcji. Zapewnia wykrywanie całkowitych awarii – awarii serwera, połączenia i DNS, brakujących plików aplikacji itp.

  • Zawartość

Monitorowanie zawartości polega na sprawdzaniu, czy określony fragment tekstu lub kod jest wyświetlany pod danym adresem URL. Dzięki temu możemy wykryć awarie np. bazy danych – kiedy strona jest teoretycznie dostępna, ale jest wyświetlana bez zawartości (biała strona lub puste szablony).

  • Prędkość

Odkąd Google ogłosił, że w rankingu uwzględnia prędkość witryny, monitorowanie prędkości ładowania zaczęło mieć jeszcze większy sens. Ta funkcja polega na mierzeniu pełnego czasu ładowania strony (całej strony), czyli wszystkich wbudowanych grafik, stylów i skryptów. Przekroczenie zdefiniowanego limitu jest traktowane jako niepowodzenie.

  • Funkcjonalność

Twoja strona może mieć różne funkcjonalności, ale proces zakupów jest oczywiście najważniejszą sprawą dla każdej witryny e-commerce. Niestety awaria może wystąpić na każdym z jej etapów.

System monitorowania, udający prawdziwego użytkownika, przechodzi przez proces zakupu zgodnie ze zdefiniowanym scenariuszem. Na przykład najpierw znajduje produkt za pomocą wyszukiwarki, a następnie wybiera jego parametry, dodaje do koszyka, zmienia ilość, dostarcza dane kupującego, wybiera metodę dostawy i płatności, a następnie składa zamówienie. W zależności od potrzeb możesz monitorować inne funkcje związane z Twoim sklepem, np. spójność kluczowych dokumentów (wykrywanie nieautoryzowanych zmian), dostępność poczty, bazy danych itp. Pomaga to szybko zlokalizować ewentualne awarie i ograniczyć wiążące się z nimi straty.

Źródło – https://dealavo.com/pl/

Leave a comment

Your email address will not be published.


*