Skuteczne narzędzia do analizy cen i konkurencji

Ręczne sprawdzanie ofert konkurencji, przeglądanie całościowej oferty niekiedy w dziesiątkach różnych sklepów, tworzenie analiz i zestawień to prawdziwie syzyfowa praca. Dlaczego więc wykonywać ją samemu, skoro to samo, lecz o wiele szybciej, taniej i po prostu lepiej zrobią za nas specjalne narzędzia, programy oraz aplikacje?

Skomputeryzowana analiza cen

Obecnie wszystkie czołowe firmy zajmujące się monitoringiem konkurencji korzystają z tego typu udogodnień, które nie tylko pomagają w pracy i ją przyśpieszają, ale zapewniają dostęp do znacznie szerszych i obszerniejszych danych. Komputeryzacja procesu, jakim jest analiza cen konkurencji na przykład w sklepach internetowych pozwala przedsiębiorcy na uzyskiwanie stale aktualizowanych danych o działaniach swoich branżowych rywali. W praktyce wystarczy często zaledwie kilka kliknięć w klawiaturę i wpisanych komend, aby otrzymać pełen raport o cenach, ofercie, rabatach i promocjach u czołowych konkurencyjnych firm działających w naszym segmencie zbytu.

Pozyskiwanie danych

Wszystkie informacje pozyskiwane w celu analizy cenowej zawsze pochodzą w takich przypadkach z legalnych, ogólnodostępnych źródeł, którymi są po prostu strony internetowe sklepów lub ich cenniki. Dla algorytmu nie ma przy tym znaczenia, czy ceny znajdują się pod każdym produktem z osobna i musi tym samym przejrzeć tysiące podstron, czy też zamieszczone są w pliku PDF. Rzetelność oraz aktualność pozyskanych w ten sposób danych cenowych jest tym samym gwarantem bieżących informacji, które można następnie odpowiednio przeanalizować.

Niesamowita szybkość

Nowoczesne narzędzia służące do analizy cen mają często wbudowaną bardzo ważną funkcję, jaką jest na przykład e-mailowe powiadamianie o zmianach w cenach w konkurencyjnych sklepach. Chociaż brzmi to jak rozwiązanie rodem z przyszłości, jest już wdrażane w wielu systemach i narzędziach analitycznych. Sprawdzają one nawet co kilka godzin, czy analizowane przez nich sklepy nie zmieniły swojej oferty i cen za produkty. Jeśli tak – natychmiast wysyłają stosowne powiadomienie na e-mail, dzięki czemu przedsiębiorca może błyskawicznie zareagować.

Źródło informacji – https://dealavo.com/pl/

Leave a comment

Your email address will not be published.


*